Skocz do zawartości

Ratownik


Zatrudnianie ratowników

Rekomendowane odpowiedzi

A czemu tu się dziwić nasz Endriu był tak zajęty załatwianiem spraw żwirowni ,że zapomniał ,że jezioro jeszcze istnieje.On już widzi po żwirowni piękne oczka wodne z domkami rekreacyjnymi i ptaszkami .

Odnośnik do odpowiedzi

To dla ińskich buraków z gminy, czas uczyć się nawet w wakacje.Jeżeli dojdzie do tragedii to bezapelacyjnie odpowiadają władze gminne.O tej porze szefie buraku nie szuka się ratowników lecz prowadzi zabezpieczenie kąpieliska.Proponuję też odkupić sklep na plaży sprzedany za Zimnickiego osobie prywatnej i przywrócenie budynkowi pierwotnej roli. Czyli prawdziwe WC, przebieralnie dla turystów ,pomieszczenia dla ratowników i sprzętu.To co wówczas zrobiono za waszym zresztą przyzwoleniem woła o pomstę.Gdzie byliście wówczas , kiedy burek podejmował decyzję aby ten teren sprzedać. Tylko w Ińsku władze mogły podjąć taką beznadziejnie głupią decyzję.A tak przy okazji teraz ma być podobna , odnosząca się do żwirowni.Burak przy tym sieje propagandę jak za 800 tys "uratuje" gminę.Tylko głupcy uwierzą w takie cuda.

Jakie obowiązki ciążą na organizatorach, którzy chcą prowadzić kąpielisko w sezonie letnim? Jakie zadania ma wójt, burmistrz, prezydent miasta odnośnie do przygotowania projektu uchwały w sprawie wykazu kąpielisk? Jaka procedura wiąże radę gminy w związku z podejmowaniem takiej uchwały.

Obowiązujące od początku 2011 roku przepisy w zakresie organizacji i kontroli nad funkcjonowaniem kąpielisk to niejedyne zmiany w ustawie – Prawo wodne, jakie zostały dokonane przez ustawodawcę ostatnimi czasy. Już 1 lipca 2010 r. zmieniły się zasady wyznaczania kąpielisk i związane z tym obowiązki gmin.

Decyzję w sprawach wykorzystywania miejsca na kąpielisko ma teraz obowiązek podejmować rada gminy (miasta). W tym zakresie musi określić wykaz kąpielisk na swoim terenie lub na polskich obszarach morskich przyległych do gminy. Musi to w dodatku robić każdego roku (a więc i w 2011 r.) w terminie do 31 maja. Tworzenie wykazu kąpielisk jest związane z dodatkowymi obowiązkami po stronie organizatorów takich miejsc. Organizator jest obowiązany do 31 grudnia roku poprzedzającego sezon kąpielowy, w którym kąpielisko ma być otwarte, przekazać wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta wniosek o umieszczenie w wykazie kąpielisk wydzielonego fragmentu wód powierzchniowych, na których planuje utworzyć kąpielisko. Wniosek organizatora powinien zawierać ściśle określone elementy formalne, które zostały wymienione wprost w uchwalonej 4 marca 2010 r. nowelizacji ustawy – Prawo wodne. Musi on zawierać po pierwsze oznaczenie organizatora, czyli jego imię i nazwisko lub nazwę oraz adres. Po drugie powinien zawierać oznaczenie planowanego kąpieliska. W tym przedmiocie jest konieczne podanie nazwy i adresu lub lokalizacji planowanego kąpieliska, wskazanie długości linii brzegowej i przewidywanej maksymalnej liczby osób korzystających dziennie z kąpieliska. Niezbędne jest również podanie terminów otwarcia i zamknięcia kąpieliska, jak też opisu infrastruktury kąpieliska, w tym urządzeń sanitarnych. Do wniosku organizator musi dołączyć wiele dokumentów, które zostały ujęte w art. 34a ust. 1 pkt 4 prawa wodnego, m.in. pozwolenie wodnoprawne czy aktualny profil wody w kąpielisku. Jeżeli okaże się, że dokumentacja złożona przez organizatora jest niepełna, wójt (burmistrz lub prezydent miasta) jest zobowiązany wezwać wnioskodawcę do jej uzupełnienia w terminie siedmiu dni. Termin na składanie wniosków to 31 grudnia. Organizatorzy, którzy chcieli uruchomić kąpielisko w 2011 r., powinni więc już uczynić to do końca 2010 r.

Po upływie terminu do składania wniosków związanych z organizacją miejsc pływackich i ich rozpatrzeniu zadaniem wójta (burmistrza lub prezydenta miasta) jest przygotowanie projektu uchwały obejmującej wykaz planowanych kąpielisk. Projekt musi być podany do wiadomości publicznej i trzeba umożliwić zgłaszanie do niego uwag i propozycji w terminie nie krótszym niż 21 dni od ogłoszenia. Z kolei wszelkie wnioski będą musiały zostać rozpatrzone w terminie nie dłuższym niż 14 dni od upływu daty do ich składania. Następnie szef jednostki samorządowej najpóźniej do 15 kwietnia powinien przekazać projekt do zaopiniowania właściwym: dyrektorowi regionalnego zarządu gospodarki wodnej, wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska i państwowemu powiatowemu inspektorowi sanitarnemu, a w przypadku kąpielisk położonych na polskich obszarach morskich również właściwemu terytorialnie dyrektorowi urzędu morskiego.

Po podjęciu uchwały w sprawie wykazu kąpielisk przez radę gminy wójt (burmistrz lub prezydent miasta) musi przedstawić właściwemu państwowemu powiatowemu inspektorowi sanitarnemu informację o liczbie kąpielisk i podać przyczynę zmian w liczbie kąpielisk w porównaniu do poprzedniego sezonu kąpielowego.

Odnośnik do odpowiedzi
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...